Što je elektroničko poslovanje?
E-poslovanje (eng. e-business) je suvremeni oblik poslovanja, koji primjenjuje informatičku, posebice internetsku tehnologiju pri obavljaju poslovnih aktivnosti.Pod e-poslovanjem podrazumjevamo sve aktivnosti koje se poduzimaju radi razmjene dobara i/ili usluga koristeći računala i neke suvremene komunikacijske tehnologije.
Možemo reći kako razmjenu dobara i/ili usluga prati razmjena informacija putem elektroničkih transakcija.
Autori Lamza-Maronić, Glavaš i Lepešić navode neke motive korištenja e-poslovanja kako što su težnja boljem iskorištenju svih raspoloživih resursa, a pogotovo informacijskih, nastojati ostvariti što bolju konkurentsku poziciju tvrtke u odnosu na prijašnje stanje, ostvariti što bolji poslovni učinak itd.
Koje su koristi e-poslovanja?
Prema Turban koristi e-poslovanja su:A) KORISTI ZA ORGANIZACIJU
- omogućuje globalno poslovanje i osvajanje novih tržišta bez velikih inicijalnih troškova- povezivanje s partenrima širom svijeta
- smanjuje troškove stvaranja, prikupljanja, obrade, pohrane i prijenosa dokumenata
- mogućnost pokretanja specifične vrste poslovanja
- smanjuju se zalihe gotovih proizvoda zbog brže nabave putem interneta, te bržeg dolaska do informacija o profilu i potrebama kupca
- reinženjeringom se povećava uspješnost poslovanja, fleksibilnost, poboljšava imidž
- neprekidna dostupnost proizvoda i usluga, te provedba transakcija
- veća mogućnost odabira dobavljača, proizvoda, posrednika
- veća informiranost
- moguća visoka razina interakcije između korisnika
- omogućen virtualni način poslovanja
- samnjuje cijene proizvoda i usluga
- nestaju prepreke zemljopisne udaljenosti
Koji su nedostaci e-poslovanja?
- sigurnost rada i poslovanja
- izloženost riziku i zloupotrebe
- nedovoljna i neprimjerena tehnološka infrastruktura
- nedostatak stručnog osoblja i znanja
- nedostatak povjerenja kod virtualnog poslovanja
- privatnost, zaštita autorskih prava
- visoki troškovi razvoja e-poslovanja itd.
Klasifikacija e-poslovanja prema prirodi transakcija:
- B2B (business-to-business)
- B2C (business-to-customer)
- C2C (customer-to-customer)
- C2B (customer-to-business)
- G2B (government-to-business)
- G2C (government-to-citizen)
- B2G (business-to-government)
- E2E (exchange-to-exchnage ili end-to-end)
Nema komentara:
Objavi komentar