nedjelja, 6. svibnja 2012.

Što je elektroničko poslovanje?



E-poslovanje (eng. e-business) je suvremeni oblik poslovanja, koji primjenjuje informatičku, posebice internetsku tehnologiju pri obavljaju poslovnih aktivnosti.Pod e-poslovanjem podrazumjevamo sve aktivnosti koje se poduzimaju radi razmjene dobara i/ili usluga koristeći računala i neke suvremene komunikacijske tehnologije.
Možemo reći kako razmjenu dobara i/ili usluga prati razmjena informacija putem elektroničkih transakcija.

Autori Lamza-Maronić, Glavaš i Lepešić navode neke motive korištenja e-poslovanja kako što su težnja boljem iskorištenju svih raspoloživih resursa, a pogotovo informacijskih, nastojati ostvariti  što bolju konkurentsku poziciju tvrtke u odnosu na prijašnje stanje, ostvariti što bolji poslovni učinak itd.

Koje su koristi e-poslovanja?

Prema Turban koristi e-poslovanja su:

A) KORISTI ZA ORGANIZACIJU
  •  omogućuje globalno poslovanje i osvajanje novih tržišta bez velikih inicijalnih troškova- povezivanje s partenrima širom svijeta
  • smanjuje troškove stvaranja, prikupljanja, obrade, pohrane i prijenosa dokumenata
  • mogućnost pokretanja specifične vrste poslovanja
  • smanjuju se zalihe gotovih proizvoda zbog brže nabave putem interneta, te bržeg dolaska do informacija o profilu i potrebama kupca
  • reinženjeringom se povećava uspješnost poslovanja, fleksibilnost, poboljšava imidž
B) ZA KUPCA
  •  neprekidna dostupnost proizvoda i usluga, te provedba transakcija
  • veća mogućnost odabira dobavljača, proizvoda, posrednika
  • veća informiranost
  • moguća visoka razina interakcije između korisnika
C) ZA DRUŠTVO
  • omogućen virtualni način poslovanja
  • samnjuje cijene proizvoda i usluga
  • nestaju prepreke zemljopisne udaljenosti 

Koji su nedostaci e-poslovanja? 

  • sigurnost rada i poslovanja
  • izloženost riziku i zloupotrebe
  • nedovoljna i neprimjerena tehnološka infrastruktura
  • nedostatak stručnog osoblja i znanja
  • nedostatak povjerenja kod virtualnog poslovanja
  • privatnost, zaštita autorskih prava
  • visoki troškovi razvoja e-poslovanja itd.



Klasifikacija e-poslovanja prema prirodi transakcija:

  • B2B (business-to-business) 
  • B2C (business-to-customer)
  • C2C (customer-to-customer)
  • C2B (customer-to-business)
  • G2B (government-to-business)
  • G2C (government-to-citizen)
  • B2G (business-to-government)
  • E2E (exchange-to-exchnage ili end-to-end)

e-Poslovanja > e-Trgovina

Pojam elektoničkog poslovanja često se brka sa pojmom e-trgovanja. E-poslovanje obuhvaća sve vrste poslovanja putem interneta, dok e-trgovina je njegov dio koji uključuje kupnju i/ili prodaju dobara i/ili usluga putem interneta.


Nema komentara:

Objavi komentar